Polecamy

Na co zwracać uwagę wybierając hotel na podróż biznesową?

Bierzesz fakturę za hotel lub restaurację? Czy wiesz kiedy możesz...

Biznes hotelarski

Jak hotele biznesowe walczą o swoich klientów?

Jeśli mamy do czynienia z hotelem, który cieszy się statusem luksusowego, musimy liczyć się z tym, że wpłynie to na charakter jego gości. Zwykle mamy w takim przypadku do czynienia z przedstawicielami świata biznesu, którzy właśnie uczestniczą w podróży o służbowym charakterze. Oczywiście, mówimy o rynku, dla którego typowa jest spora konkurencja, jaka na nim panuje, właściciele hoteli muszą więc liczyć się z tym, że ich klienci będą oczekiwać czegoś więcej niż tylko biurka ulokowanego w kącie pokoju.

Kluczem do sukcesu wydaje się, w związku z tym, przygotowanie oferty odpowiadającej oczekiwaniom nawet tych osób, które są szczególnie wymagające. O szczególnym znaczeniu takiego stanu rzeczy możemy mówić nawet w kontekstach dość zaskakujących takich, jak choćby kontekst statystyczny. Okazuje się jednak, że goście biznesowi są dość hojni i dla nikogo większym zaskoczeniem nie powinno być to, że są w stanie wydać nawet czterokrotnie więcej niż goście indywidualni. Jest o kogo zabiegać, trudno więc liczyć na to, że któryś z hoteli odda swoje miejsce bez walki.

hotele biznesowe

Jeśli uda się zaskoczyć czymś gościa biznesowego, można liczyć na to, że nie ograniczy się on do jednej tylko nocy spędzonej w swoim hotelu. Niekiedy hotel zyskuje podwójnie, okazuje się bowiem, że zaczyna być wybierany jako siedziba konferencji oraz różnego rodzaju wyjazdów integracyjnych. Niestety, nie można na to liczyć bez wcześniejszego opracowania oferty, która będzie obejmowała wiele aspektów, tylko w taki sposób możemy bowiem liczyć na satysfakcję z końcowego efektu. O tym, jak duże jest znaczenie turystyki biznesowej może zresztą świadczyć i to, że coraz częściej jest ona promowana jako jedna z najbardziej dochodowych gałęzi turystyki postrzeganej jako całość.

W Polsce wspomina się nawet o tym, że turystyka biznesowa daje nam już 1/3 przychodów turystyki postrzeganej jako całość. Ta wymaga jednak obsługi, która będzie nie tylko kompleksowa, ale i profesjonalna, a taka wymaga poczynienia pewnych przygotowań. W tym kontekście konieczne wydaje się także wspomnienie o tak zwanych hotelach typu airport. Najczęściej lokalizuje się je w pobliżu lotnisk, a to sprawia, że budzą one wyjątkowe zainteresowanie wśród klientów. To jedno z tych miejsc, które jest nam w stanie zaproponować coś więcej niż tylko klasyczne usługi konferencyjne, ich oferta wielokrotnie uwzględnia więc także transport gościa z lotniska i dostarczenie tam jego bagażu. Oczywiście, nie należy przypuszczać, że w przyszłości rynek usług turystycznych będzie należał wyłącznie do hoteli tego typu, nie da się jednak ukryć, że budzą one spore zainteresowanie.

Zobacz

Na co zwraca uwagę gość hotelu?

Osoba, która prowadzi hotel pewnie zdaje sobie sprawę z tego, że to stosunkowo trudny rynek...

Inteligentne Wi-Fi - przegląd korzyści dla...

W Polsce z pewnością nie mamy powodów do narzekania na liczbę obiektów, dla których...

Wypromuj swój hotel

Optymalizacja strony internetowej Nawet osoby, które mają już dobrze zaprojektowaną...