Polecamy

Porady dla planujących podróż w celach biznesowych

Jak zaaranżować salę na bankiet?

Biznes hotelarski

Klient biznesowy w hotelu – jego charakterystyka.

W Polsce rok rocznie w hotelach przewija się kilka milionów osób, co stanowi olbrzymie wyzwanie dla właścicieli i osób zarządzających hotelem.

Jak rozpoznać potrzeby gości i czy można je w jakiś sposób scharakteryzować pod kątem wymagań i oczekiwań?

Czy możemy wpłynąć na wybór naszego hotelu przez niektórych gości i zachęcić ich do pozostania u nas?

Okazuje się że te i wiele innych zagadnień rozpracowuje cały szereg osób, specjalizujących się w ocenie i potencjale poszczególnych grup klientów. Osoby będące od lat związane z rynkiem hotelarskim stosują kilka wyznaczników w ocenie gości hotelowych. Jest to cel podróży, długość pobytu oraz dodatkowe wymagania w czasie pobytu. Z tych względów wyróżnia się klientów indywidualnych i biznesowych, co daje najbardziej ogólne pojęcie o gościach hotelowych. W tym artykule przedstawimy krótki zarys klienta biznesowego i skupimy się na jego potrzebach.

Specjaliści z zakresu hotelarstwa przedstawiają klientów biznesowych jako mniej liczna grupę, niż klienci indywidualni. Jednakże klient biznesowy to specyficzny krąg osób, bardziej zamożnych, bardziej wymagających, ciekawszych i z pewnością godnych zachodu ze strony hotelu. Klient biznesowy przeważnie podróżuje sam lub w towarzystwie maksymalnie jednej czy dwóch osób, a każda z nich wymaga komfortu i wygody w czasie pobytu. Jest to grupa osób przeważnie powyżej 25 roku życia, będących pracownikami dużych i średnich firm międzynarodowych, którym zależy na rozszerzaniu swojej działalności.

Nie ma tu przewagi płci, są i kobiety i mężczyźni, przeważnie z wyższym wykształceniem i znajomością języków obcych. Klient biznesowy często podróżuje także w celach szkoleniowych, tak aby poszerzyć swoją wiedzę i kompetencję. Najczęściej wybierane są hotele 3- i 4- gwiazdkowe, z optymalnym wyposażeniem pokoju, z dobrą lokalizacją, z miejscami parkingowymi i dodatkowymi udogodnieniami typu sauna czy SPA. Klient biznesowy zwraca uwagę na ceny, jednak nie ona przesądza o wyborze.

Pobyt gościa biznesowego to przeważnie dwa do czterech dni, więc intensywność pobytu wpływa na wybór sprawdzonego miejsca, z dobrą renomą oraz opinią wśród innych gości.

Zobacz

Na co zwraca uwagę gość hotelu?

Osoba, która prowadzi hotel pewnie zdaje sobie sprawę z tego, że to stosunkowo trudny rynek...

Inteligentne Wi-Fi - przegląd korzyści dla...

W Polsce z pewnością nie mamy powodów do narzekania na liczbę obiektów, dla których...

Wypromuj swój hotel

Optymalizacja strony internetowej Nawet osoby, które mają już dobrze zaprojektowaną...