Polecamy

Połączenie social media i turystyki biznesowej

Jak ograniczyć koszty ślubu i wesela?

Biznes hotelarski

Klient biznesowy – wymagający gość hotelowy.

Gość biznesowy to prawdziwe wyzwanie dla hoteli. Jest to najbardziej wymagająca grupa gości i w każdym hotelu można spotkać się z opinią, że najwięcej wysiłku kosztuj właśnie organizacja pobytu dla tego typu klientów.

Gość biznesowy przyjeżdża do danego hotelu w określonym celu. Nie interesują go zazwyczaj atrakcje w mieście i w pobliskich miejscowościach, ponieważ chce spędzić czas na załatwianiu spraw służbowych. Klient biznesowy przyjeżdża na spotkania z kontrahentem, na szkolenia, konferencje, zjazdy branżowe, które wiążą się z wieloma godzinami wytężonej pracy umysłowej, a co za tym idzie z dużym zmęczeniem. Tacy goście są zmuszeni do delegacji i wyjazdów bez rodziny, w innych miastach, niekoniecznie takich które chcą odwiedzić z powodu walorów turystycznych.

Nikogo więc nie dziwi, że taki klient ma wyższe wymagania niż przeciętni uczestnicy codziennego życia hotelu. Gość w czasie podróży służbowej będzie zwracał baczna uwagę na standard pokoju, na miejsca parkingowe, na usługi gastronomiczne w hotelu lub w jego najbliższej okolicy, oraz na dodatkowe udogodnienia typu basen czy sauna, gdzie można się odprężyć po całym dniu ciężkiej pracy.

Bardzo wielu biznesmanów w czasie podróży służbowych jest nastawionych na większy poziom luksusu za rozsądną cenę, która powinna iść w parze z wyposażeniem pokoju hotelowego. W czasie wakacji jesteśmy wstanie patrzeć przez palce na pewne mankamenty hotelu, ponieważ i tak jest to tylko miejsce do noclegu, a większość czasu spędzamy poza hotelem, zwiedzając ciekawe miejsca i ciesząc się urokami okolicy. Natomiast w trakcie wyjazdu służbowego sprawa postrzegania hotelu diametralnie się zmienia.

Pokój musi być wygodny i przytulny, nie może odstraszyć surowym wystrojem wnętrza, niefunkcjonalnymi i brzydkimi meblami, oraz pustą, niezagospodarowaną przestrzenią. Najlepiej jeśli pokój ma miłą atmosferę, jest wyposażony w telewizor, stały dostęp do Internetu, ciekawe, dodatkowe akcesoria oraz oczywiście miejsce do pracy przy biurku. Bardzo dobrze jest postrzegane to, że hotel ma do wyboru różnego typu pokoje, np. standard, studio lub apartament, dając wybór klientowi, utwierdzamy go, że szanujemy jego preferencje i jesteśmy nastawieni na rożne wymagania.

Usługi gastronomiczne to kolejna sprawa która przyciąga klientów. Goście szybko sobie wyrabiają opinię na temat restauracji hotelowej i jeśli już po dwóch, trzech dniach gość jada poza hotelem, to należy się poważnie zastanowić na jakością serwowanych dań. Każda hotelowa restauracja powinna mieć urozmaicone menu, tak by każdy dobrał coś dla siebie. Można też wprowadzić możliwość ułożenia indywidualnego jadłospisu, w sytuacji jeśli ktoś posiada jakąkolwiek nietolerancję pokarmową.

W hotelu nie powinno zabraknąć także miejsca gdzie można napić się w spokoju kawy czy innego napoju, więc kawiarnia lub bar są mile widziane. Kolejną sprawą jest wynajem sali konferencyjnej dla gości hotelowych. Niekiedy jest to warunek rezerwacji, więc i na taka ewentualność hotele powinny być przygotowane. Najlepiej jest jeśli w hotelu mamy kilka sal konferencyjnych o różnej wielkości, tak by je dopierać pod względem ilości uczestników organizowanych spotkań lub konferencji. Według badań przeprowadzonych w ostatnich latach, to grupa klientów biznesowych stanowi aż 1/3 wszystkich gości hotelowych, warto więc zadbać o tak liczną klientelę i postarać się o ich miły i ciekawy pobyt w hotelu.

Zobacz

Na co zwraca uwagę gość hotelu?

Osoba, która prowadzi hotel pewnie zdaje sobie sprawę z tego, że to stosunkowo trudny rynek...

Inteligentne Wi-Fi - przegląd korzyści dla...

W Polsce z pewnością nie mamy powodów do narzekania na liczbę obiektów, dla których...

Wypromuj swój hotel

Optymalizacja strony internetowej Nawet osoby, które mają już dobrze zaprojektowaną...